vineri, 7 aprilie 2017

Ciorbă de fasole

Ciorbiță de fasole cu jumări
Ciorbiță de fasole cu jumări

Foto: Ciorbiță de fasole cu jumări;

Ciorbița de fasole e un deliciu și o pregătesc ori de câte ori am ocazia.

Ingrediente:
-500 g fasole boabe;
-jumări de porc sau costiță afumată;
-ceapă;
-morcovi;
-o rădăcină de pătrunjel;
-ardei;
-roșii proaspete, decojite sau din conservă;
-sare;
-piper;
-cimbru;
-leuștean verde.

Boabele de fasole se spală și se pun în apă călduță, la înmuiat, cu o seară înaintea preparării. 

Citește și: Ciorbă de linte roșie

A doua zi, se aruncă apa în care au stat, se spală și se pun la fiert în apă rece. Când apa în care fierbe fasolea capătă culoarea galben, aceasta se înlocuiește cu altă apă rece. Operațiunea se repetă de 2-3 ori.

Ceapa, ardeiul și rădăcinoasele se taie în cuburi mici.

Când boabele de fasole sunt pe jumătate fierte, se adaugă legumele, sarea și costița afumată sau jumările de porc. Se fierbe în continuare până legumele se înmoaie și boabele de fasole încep să crape. Se adaugă roșiile, piperul și cimbrul uscat. 

Se mai fierbe puțin, se potrivește gustul de sare și se stinge focul. Se adaugă leușteanul tocat. Se servește caldă, cu un ardei iute.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar din plăcere, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete