vineri, 7 aprilie 2017

Ciorbiță țărănească de găină, acrită cu corcodușe

Ciorbiță țărănească de găină
Ciorbiță țărănească de găină

Foto: Ciorbiță țărănească de găină, acrită cu corcodușe;

Ingrediente:
-o pasăre de curte;
-ceapă;
-ardei;
-morcovi;
-o rădăcină de pătrunjel;
-roșii proaspete sau sin conservă;
-corcodușe proaspete sau congelate;
-leuștean;
-ouă;
-sare.

Rețeta aceasta de ciorbiță țărănească o știu de la bunica. Ea o pregătea de câte ori avea ocazia și era delicioasă.
Aromele, gusturile și culorile anumitor preparate îmi amintesc de copilărie. Pe unele am reușit să le recreez, la altele încă mai lucrez sau am rămas doar cu amintirea.

Pregătirea ciorbei de găină începe cu o pasăre bătrână, grăsuță, de curte. Tăiați carnea în bucăți potrivite, cât pentru o porție și puneți pasărea la fiert, în apă rece. Aveți grijă să îndepărtați spuma care se formează la suprafață și completați cu apă când este nevoie.

Când carnea este fiartă pe jumătate, adăugați ceapa, ardeiul și rădăcinoasele, tocate mic. Adăugați și puțină sare. Lăsați să fiarbă suficient, până se înmoaie legumele, apoi adăugați roșiile decojite și tăiate cubulețe. Adăugați și corcodușele fierte separat, în puțină apă și mai fierbeți puțin.
Vă întrebați, poate dacă se pune și fidea. Ei, bine, puteți să puneți. Eu nu pun de obicei pentru că nu-s un fan al fidelei în ciorbă.

Când ciorba este gata, potriviți gustul de sare, închideți focul și adăugați oul bătut cu furculița, separat. Dacă doriți, puteți elibera în ciorbă și câteva ouă întregi. Adăugați leuștean tocat mărunt și serviți fierbinte, cu ardei iute.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar de ocazie, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete