duminică, 9 aprilie 2017

Drob de miel

Drob de miel
Drob de miel
Drob de miel
Drob de miel
Se apropie sărbătorile și deja am intrat în febra pregătirilor. Practic, m-am grăbit un pic și astăzi am pregătit drob de miel cu verdețuri.

Ingrediente:
-organele unui miel;
-ceapă verde;
-usturoi verde;
-sare;
-piper;
-foi de dafin;
-4-5 ouă;
-verdeață (pătrunjel, mărar).

Organele mielului se spală, se curăță și se pun la fiert în apă rece cu un strop de sare, piper boabe și câteva foi de dafin. Când sunt gata, se oprește focul și se lasă să se răcească, apoi se toacă fin, obligatoriu cu cuțitul.

Ceapa și usturoiul, cca. 3 legături din fiecare fel, se toacă fin, cu cuțitul. Unele rețete prevăd ca acestea să fie ușor călite, însă, eu prefer să le pun crude în drob. Tocați și verdeața (mărar și pătrunjel) și o adăugați peste ceapă și usturoi. Uneori prefer să înlocuiesc mărarul cu puțin leuștean (chestiune de gust!), mi se pare că taie mirosul specific de miel al organelor folosite pentru drob.

Verdețurile și organele tocate se pun într-un bol mare, se condimentează cu sare și piper, se adaugă ouăle și se amestecă bine, pentru omogenizare.

Într-o tavă de cozonac tapetată cu hârtie de copt, se așază prapurul. Se toarnă compoziția de drob, se tasează cu mâna și se ridică peste aceasta restul de prapur.

Introduceți tava în cuptorul încins, domoliți focul și coaceți drobul îndelung, până se leagă. Serviți rece, cu muștar.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar de ocazie, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete