joi, 6 aprilie 2017

Pulpe de pui și orez cu prune

Pulpe de pui și orez cu prune
Pulpe de pui și orez cu prune
Pulpe de pui și orez cu prune
Foto: Orez țărănesc cu prune, pui prăjit și salată de ardei copt;

Prunele deshidratate au fost pe gustul meu mereu. Le consum ca pe desert, dar și în combinații mai rare, în mâncăruri. Mâncarea cu prune deshidratate îmi amintește de copilărie. Mama o gătea uneori, iar eu iubeam să culeg prunele care deveneau dolofane prin fierbere.

Ingrediente:
-prune deshidratate;
-orez;
-ceapă;
-ulei;
-piper;

Prunele se spală bine, se opăresc și se pun la fiert în apă rece. Nu le fierbeți foarte mult, nu vrem să devină moi și să se dezintegreze, ci numai să se rehidrateze. Când considerați că s-au hidratat suficient, închideți focul, scoateți prunele din lichid, dar nu aruncați apa. Cu ea vom găti în continuare.

Tăiați ceapa în cuburi mici și o puneți într-o tigaie încinsă, în care ați turnat puțin ulei. Căliți ceapa ușor, amestecând mereu pentru a nu se arde.

Când ceapa pare translucidă, adăugați orezul și continuați să amestecați până ce acesta se încinde și devine ușor albicios. Stingeți cu apa în care au fiert prunele și lăsați la fiert. Când pare aproape făcut, adăugați și prunele hidratate, mai gătiți puțin și închideți focul. Acoperiți vasul cu un capac și lăsați ca orezul să tragă tot lichidul. Serviți cald, ca garnitură.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar din plăcere, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete