vineri, 21 aprilie 2017

Sirop de mentă obținut la rece

Sirop de mentă obținut la rece
Îmi plac siropurile făcute în casă, dar mai mult le prefer pe cele obținute la rece. Așa mă bucur atât de gustul bun, cât și de toate vitaminele conținute.
Sirop de mentă obținut la rece
Ingrediente:
-o mână sănătoasă de lujeri de mentă proaspătă;
-2 lămâi;
-o cană și încă 1kg de zahăr;
-1 l de apă rece.

Spălați lujerii de mentă într-o sită cu ochiuri largi și asigurați-vă că ați eliminat toată apa. 
Sirop de mentă obținut la rece
Puneți cantități potrivite și zdrobiți lujerii, pentru a elibera aromele. Nu trebuie măcinate toate frunzele, doar zdrobite din loc în loc.
Sirop de mentă obținut la rece
Puneți într-un vas menta zdrobită, stoarceți o lămâie, tăiați felii cealaltă lămâie și adăugați o cană de zahăr. Amestecați totul și adăugați un litru de apă rece. Puteți depăși litrul de apă cu cca o ceașcă. Amestecați până se dizolvă zahărul și acoperiți vasul.
Sirop de mentă obținut la rece
Lăsați menta la macerat două zile, apoi strecurați sucul rezultat. Adăugați un kilogram de zahăr și amestecați până se dizolvă în totalitate. Păstrați siropul la rece, în frigider. Poate că nu vă va încânta culoarea. E departe de a fi verde, dar vă sfătuiesc să nu utilizați colorant alimentar. Cu colorant nu-i cu nimic mai bun ca cel din comerț.

Deci, serviți rece, cu lămâie, cuburi de gheață și câteva frunze proaspete de mentă și bucurați-vă de aromă și sănătate. 

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar din plăcere, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete