duminică, 9 aprilie 2017

Slănină fiartă cu boia și usturoi

Slănină fiartă cu boia și usturoi
Slănină fiartă cu boia și usturoi
Slănina este potrivită în sezonul rece, dar mie îmi place, cu moderație și când afară e ceva mai cald.

Ingrediente:
-slănină de porc;
-zeamă de varză;
-boia iute de ardei;
-usturoi;
-1-2 foi de dafin;
-piper boabe;
-sare.

După ce a fost ținută câteva zile la sare, slăninuța se spală, se taie în bucăți potrivite și se pune la fiert în zeamă de varză îndoită cu apă. 

Puneți în lichidul în care fierbeți slăninuța și piper boabe, foi de dafin și un pic de sare, dacă vi se pare că ar mai fi nevoie.

Fierbeți slăninuța cca. jumătate de oră de când începe să clocotească. Nu fierbeți foarte mult pentru că se va căpăta o textură moale și neplăcută. Când e fiartă, se oprește focul, se scoate și se lasă să se răcorească și să se scurgă.

Zdrobiți bine usturoiul, iar când slănina s-a răcorit, masați pasta de usturoi pe toate părțile, apoi o așezați într-o tavă, presărați boia de ardei și o dați la rece. 

Dacă ați pregătit mai multă slănină sau nu puteți să o consumați în câteva zile, puteți să o ambalați și să o păstrați în congelator. Rămâne la fel de savuroasă.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar de ocazie, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete