miercuri, 5 aprilie 2017

Urzici și mămăliguță

Urzici și mămăliguță
Urzici și mămăliguță

Foto: Urzici cu mămăliguță, ochiuri de ou și costițe de purcel.

Ingrediente:
-urzici proaspete;
-usturoi;
-sare;
-1 lingură făină;
-pătrunjel.

Urzicile alese și spălate fir cu fir se pun la fiert în apă rece. După ce sunt fierte, se strecoară printr-o sită rară și se macină. Puteți să le puneți în blender, dacă vă doriți o textură mai fină. Zeama rămasă nu va fi aruncată. O veți folosi mai târziu!

Într-o cratiță curată și uscată, puneți puțin ulei și așezați pe foc mediu. Adăugați urzicile pasate, asezonați cu sare. 

O lingură de făină se amestecă cu puțin lichid rămas de la urzicile fierte. Turnați făina peste urzicile care încep să fiarbă. Adăugați câțiva căței de usturoi zdrobiți. Fierbeți în continuare, adăugând periodic din zeama rămasă pentru a obține consistența dorită.

Când mâncarea este gata, adăugați pătrunjel tocat fin și încă 2-3 căței de usturoi zdrobit. Serviți cu mămăliguță, ouă ochiuri, costițe fripte.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar de ocazie, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete