luni, 29 mai 2017

Clătite americane cu sirop de arțar

Clătite americane cu sirop de arțat
Clătite americane cu sirop de arțat
Clătite americane cu sirop de arțat
Ingrediente:
-4 ouă;
-4 linguri mari de smântână;
-1 pahar de lapte;
-1 pahar de făină;
-1-2 linguri zahăr;
-un praf de sare;
-ulei pentru prăjit.

Ouăle se sparg și se separă gălbenușurile de albușuri. Albușurile se bat spumă tare, iar gălbenușurile zahărul, sarea și laptele se amestecă energic cu telul. Când s-au omogenizat, se adaugă și făina și se formează un aluat moale.

Albușurile bătute spumă se încorporează cu o paletă, folosind mișcări de jos în sus, având grijă să nu se elimine aerul din spumă. Aluatul rezultat trebuie să fie moale, mai gros decât la clătitele obișnuite, dar să curgă.

Se încinge o tigaie antiaderentă, se picură puțin ulei de măsline și se prăjesc clătitele americane pe ambele fețe.

Când sunt rumene, se scot pe o farfurie și se stropesc din abundență cu sirop de arțar. Mie-mi plac mai mult calde, dar sunt delicioase și reci.

Poftă bună! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar din plăcere, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete