sâmbătă, 20 mai 2017

Dulceață de trandafiri

Dulceață de trandafiri
Dulceață de trandafiri
Dulceață de trandafiri
Ingrediente:
-25 trandafiri mari;
-3 pahare mari de apă;
-1 și 1/2 kg zahăr;
-1 linguriță sare de lămâie.

Trandafirii se recoltează într-o zi însorită, fără ploaie. Se taie codițele, păstrându-i întregi până la momentul preparării.

Când începeți pregătirea dulceții, luați fiecare trandafir, curățați petalele atinse de uscăciune, apoi le rupeți pe toate odată, păstrându-le adunate în mână. Folosind un cuțit ascuțit, îndepărtați nodulețul de prindere al petalelor, dintr-o singură tăietură.

Într-o cratiță curată puneți apa la fiert, adăugați petalele și lăsați-le să fiarbă puțin. Apa va căpăta o culoare violet, iar petalele se vor decolora. Gustați o petală și vedeți dacă e fragedă, apoi adăugați sarea de lămâie. Veți observa cum culoarea dulceții se schimbă, devenind roz.

Adăugați zahărul și fierbeți dulceața până se leagă. Încercați siropul picurându-l pe o farfurie rece. Când e gata, turnați dulceața fierbinte în borcane curate și uscate și le acoperiți cu capace. Păstrați la răcoare și întuneric.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar de ocazie, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete