vineri, 2 iunie 2017

Friptură de miel cu sos dulce de ceapă și mărar

Friptură de miel cu sos dulce de ceapă și mărar
Friptură de miel cu sos dulce de ceapă și mărar
Friptură de miel cu sos dulce de ceapă și mărar
Ingrediente:
-carne de miel;
-3 cepe mari;
-mărar proaspăt;
-piper;
-sare;
-ulei de măsline;
-un pahar vin alb.

Felul acesta de mâncare îmi place să-l pregătesc din coloana vertebrală a mielului, de pe care n-am curățat mușchiul, ci doar am tăiat-o în bucăți de câte 2-3 vertebre. Practic nu este orice fel de carne de miel, ci tocmai mușchiul acestuia.

Ceapa se taie în rondele potrivite și se desfac cercurile care rezultă, apoi se pune în tava de copt. Se adaugă carnea, mărarul tocat, piperul și sarea. Ingredientele se amestecă pentru ca toate bucățile să fie condimentate bine, apoi se dispun uniform în tavă.

Se stropește cu ulei de măsline și se toarnă un pahar de vin, având grijă să nu spălați condimentele de pe carne. Aici, eu am schimbat un pic rețeta. Am constatat prea târziu că nu am vin alb și am pus în loc puțin oțet de gutui și o ceașcă de apă. A ieșit grozav și așa.

Dați tava la cuptor, la foc moderat și lăsați să se rumenească încet. Mai adăugați apă pe parcursul coacerii, dar foarte puțină. Puteți să și întoarceți bucățile de carne, pentru a căpăta culoare aurie pe ambele fețe.

Când e gata, scoateți friptura, adăugați mărar proaspăt tocat și serviți caldă.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar din plăcere, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete