luni, 5 iunie 2017

Pui și cartofi noi, la cuptor

Pui și cartofi noi, la cuptor
Pui și cartofi noi, la cuptor
Pui și cartofi noi, la cuptor
Ingrediente:
-un pui întreg;
-sare;
-piper;
-cimbru;
-boia iute de ardei;
-ulei de măsline;
-o căpățână de usturoi;
-un strop de vin alb.

Puiul se curăță și se condimentează cu sare piper, boia iute de ardei, cimbru uscat sau proaspăt și puțin ulei de măsline. Se masează bine pielea și interiorul, astfel încât condimentele să fie dispuse uniform. 

Astfel condimentat, așezați puiul în tava de copt (eu prefer un ceaun micuț de fontă), mai turnați un strop de ulei de măsline, stropind uniform puiul, turnați puțin vin și o ceșcuță de apă, adăugați o căpățână de usturoi tăiată transversal și dați tava la cuptor, la foc domol, până se rumenește bine.
Cartofi noi, la cuptor
Cartofi noi, la cuptor
cartofi noi, la cuptor
Pentru cartofii la cuptor aveți nevoie de puține ingrediente:
-cartofi noi;
-sare;
-ulei de măsline;
-mujdei de usturoi;
-mărar.

Cartofii se curăță, se spală, se taie în două dacă sunt prea mari și se pun în tava de copt. Deasupra se toarnă ulei și se dă un praf de sare, după care se amestecă pentru a se condimenta uniform. Se dau la cuptor fără a adăuga apă, dar aveți grijă ca focul să nu fie iute.

Când sunt gata, se scoate tava, se adaugă mujdeiul, se amestecă cu grijă să nu se sfărâme și se presară mărar. Acoperiți și mai lăsați câteva minute până se întrepătrund toate aromele.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar din plăcere, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete