duminică, 13 august 2017

Supă de pui cu tăiței

Supă de pui cu tăiței
Supă de pui cu tăiței
Supă de pui cu tăiței
Supă de pui cu tăiței
Știu, știu, supa adevărată, tradițională se pregătește cu găluște. Am și scris, cândva, despre asta. Ce te faci, însă, dacă ai poftă de supă, dar ai interdicție de la medic să consumi ou. Să prepari găluște fără ou, este cu neputință. Atunci îți rămâne varianta tăițeilor. Și, sincer să vă spun, nu mi se pare chiar un sacrificiu, pentru că supa a fost excelentă și așa.


Pentru supa de pui cu tăiței, ingredientele nu diferă mult de cele folosite pentru supa de găină.

Ingrediente:
-un pui de curte, neapărat dolofan;
-o rădăcină de țelină;
-morcovi;
-o rădăcină de pătrunjel;
-ceapă;
-ardei gras;
-sare;
-frunze de țelină.

Puiul se curăță bine și se spală în apă rece, apoi se taie în bucăți mari. Bucățile de pui se pun într-o cratiță curată și se acoperă cu apă clocotită, lăsându-se astfel cca. 10 min., pentru a elimina sângele. Pregătit astfel, se reduce spuma din timpul fierberii.

Scurgeți puiul de apa caldă, clătiți bucățile de carne și adăugați altă apă rece. Puneți cratița la foc și lăsați să clocotească. Adunați spuma care se formează, iar când această operațiune este gata, adăugați zarzavaturile curățate și tăiate în bucăți mari. Temperați focul, adăugați sare și lăsați supa la fiert.

Când carnea e fiartă, strecurați supa și adăugați tăițeii fierți separat. Eu prefer să-i fierb separat pentru a nu tulbura supa cu amidonul care se lasă din ei. Mai clocotiți de câteva ori, potriviți gustul de sare, închideți focul și adăugați verdeața.

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar eu

Bucătar din plăcere, fără studii în ale gastronomiei, am creat „Farfuria zilei” ca sursă de inspirație pentru voi, pentru toți cei ce măcar și o singură dată v-ați pus întrebarea: „Azi, ce pun în farfurie?” Aici nu veți găsi rețete fixe, cu gramaje măsurate și timpi calculați. Eu gătesc cu aceeași plăcere cu care pictez sau îmi decorez casa. Inovez mereu, schimb gusturi, mă bucur de savori și culori.

Farfuria zilei

Hamburger de casă (I)

Etichete